ProÅ¡le smo nedjelje sluÅ¡ali parabolu o sijaÄu i nauÄili smo da razliÄite vrste tla daju i razliÄite rezultate kada je rijeÄ o urodu.
Danas smo suoÄeni s drugim pitanjem.
„Što nam je Äiniti s korovom?“
Dobro znamo, poglavito oni koji se bave vrtlarstvom, korov će doći.
Prije ili kasnije.
Ako Isusa uzmemo doslovno onda su ove danaÅ¡nje njegove rijeÄi zastraÅ¡ujuće. Korov će biti baÄen u vatru i biti će spaljen.
ZaÄuÄ‘uje naÅ¡a ljudska slijepoća. Mi neprestano dajemo sebi za pravo pojaÅ¡njavati „što je to Isus mislio“. JoÅ¡ možemo razumijeti kada je ono Å¡to Isus kaže nerazumljivo „iz prve“ ali kada su stvari reÄene „glasno i jasno“ mi i dalje nastojimo stvari prilagoditi svojim razmiÅ¡ljanjima, a to onda obiÄno znaÄi razvodniti i ublažiti Isusove rijeÄi.
Bilo kako bilo jedno je sigurno, a to je da nitko normalan u ovom scenariju ne želi ni u kom sluÄaju biti – korov.
Nitko ne želi da mu se presudi i da mu se kaže: „Ti si korov i kao tkav biti ćeš spaljen.“
Presude su važna stvar u naÅ¡em životu. Koliko smo samo puta Äuli: „Sve se u životu dogaÄ‘a s razlogom.“
Pa kada je tako pogledajmo što o tome kaže Sveto Pismo.
„Što Äovjek posije, ono će i požeti.“ (Galaćanima 6,7)
Razlog zaÅ¡to nam se neke stvari dogaÄ‘aju jest da mi žanjemo ono Å¡to smo prethodno sijali. Presude su životne Äinjenice.
Amerikanci kažu: „You play, you pay.“, a mi kažemo „Igruška nađe plakušku.“
Ne uvijek ali najÄešće sve se pokaže uzroÄno posljediÄno.
U filmu „The Last Emperor“ za posljednjeg kineskog cara postavljen je djeÄak. On živi Äarobnim životom prepunim luksuza u kojemu 1000 slugu eunuha Äeka na njegovu zapovijed.
„Što se događa kada pogriješiš?“ pita ga njegov brat.
„Kada ja pogriješim netko drugi biva kažnjen.“ odgovori car i kako bi to zorno prikazao svome bratu on razbije posudu, a jednog od njegovih slugu istog trena stražari premlate.
Super ako ste car. Vi poÄinite neÅ¡to loÅ¡e, a netko drugi bude umjesto vas kažnjen. Netko može reći da je to film i da se to ne dogaÄ‘a u stvarnom životu ali ako malo bolje promislimo dogaÄ‘a se, itekako se dogaÄ‘a.
Koliko samo puta nevini ljudi ispaÅ¡taju zbog tuÄ‘ih grijeha. Pijani vozaÄ uniÅ¡ti neÄiji život. Djete pati, jer su roditelji neodgovorni. BraÄni partner strada, jer onaj drugi Äini zle stvari.
ObiÄno mi žanjemo ono Å¡to smo i posijali.
Mi možemo razmatrati ovu parabolu i reći da je užasno to što se korov baca u vatru ali – život je takav. Apsurdno bi bilo uljepšavati stvarnost. Ako sijemo loše sjeme nema šanse da nam sjetva bude dobra. U najvećem broju puta dobiti ćemo ono što smo i posijali.
Ono Å¡to je meÄ‘utim opasno jest kada mi pokuÅ¡avamo dokuÄiti kakvi bi mogli biti rezultati žetve drugih ljudi. Mnogi ljudi vole dijeliti ljude na prihvatljive i neprihvatljive, na vrijedne i bezvrijedne, na dobre i loÅ¡e, na žito i kukolj.
Obratite pozornost na dio iz danaÅ¡njeg Äitanja kada sluge pitaju gospodara hoće li otići i pokupiti korov. Gospodar to ne dopuÅ¡ta nego im kaže neka Äekaju žetvu i tek onda neka razdvoje korov od žita, jer se sada skoro pa i ne mogu razlikovati.
Isus nprestano poduÄava svoje uÄenike neka ne osuÄ‘uju druge ljude.
Jedan od najvećih grijeha jako religioznih ljudi jest da oni sebe drže „velikim pravednicima“ i da neprestano s tog aspekta prosuđuju druge ljude.
Mi imamo u sebi ugrađenu tu sklonost suditi drugima, određivati tko je dobar, a tko je loš kršćanin, tko je svjetovan, a tko je duhovan, tko je za Raj, a tko je za Pakao. Opasno je to.
“Ne sudite da ne budete suÄ‘eni! Jer sudom kojim sudite bit ćete suÄ‘eni. I mjerom kojom mjerite mjerit će vam se.“ (Matej 7, 1-2)
Mi zaboravljamo da kada sudimo drugima da mi svijet, odnosno ljude oko sebe, promatramo kroz zaprljane naoÄale. Ponekad (e da je samo ponekad) mi druge kritiziramo nepoÅ¡teno. Mi ne znamo sve okolnosti ili neÄije motive.
Samo Bog zna sve Äinjenice i jedino je Bog u stanju poÅ¡teno suditi ljudima.
Lako je upirati prstom i govoriti drugima kako su i koliko su u krivu, ali daleko je teže angažirati se oko ljudi, sasluÅ¡ati njihove životne priÄe, spoznati njihove boli, živjeti njihove živote.
Nedavno smo sluÅ¡ali ovu famoznu reÄenicu iz EvanÄ‘elja po Ivanu: „Uistinu, Bog je tako ljubio svijet te je dao svoga Sina JedinoroÄ‘enca da nijedan koji u njega vjeruje ne propadne, nego da ima život vjeÄni.“ (Ivan 3,16)
Ali nakon nje ide naredna reÄenica: „Ta Bog nije poslao Sina na svijet da sudi svijetu, nego da se svijet spasi po njemu.“ (Ivan 3,17)
Na nama je ne osuđivati ljude zbog njihovih loših djela.
Na nama je osuđivati njihova loša djela.
I na nama je ljubiti ljude i svjedoÄiti im Krista.
Kada mi vidimo nekoga tko grijeÅ¡i mi ne znamo koliko je žarko ta osoba pokuÅ¡avala ne grijeÅ¡iti i mi ne znamo koliko je snažna bila sila koja je natjerala tog Äovjeka na grijeh i mi takoÄ‘er pojma nemamo Å¡to bismo mi uÄinili u tim istim okolnostima.
Ne ponašajmo se kao licemjeri.
Zig Ziglar, ameriÄki autor i motivacijski govornik, priÄa da je pozvao prijatelja neka ode s njim u crkvu. Ovaj mu reÄe: „Pa, volio bih otići ali crkva je tako puna licemjera.”
Ziglar mu odgovori: “ToÄno ali uvijek ima mjesta za joÅ¡ jednoga.”
U našoj Crkvi ima mjesta za sve ljude.
Svi su dobrodošli.
OdluÄni i neodluÄni. Snažni i mlaki.
Svjesni i zbunjeni. Ovisni i neovisni.
Mi želimo korov i žito u svojoj Crkvi, jer tko je od nas uopće siguran što je što i tko je tko?
Doći će vrijeme odvajanja žita od kukolja ali je samo Bog u stanju odrediti što je žito, a što je kukolj.
Ivica Ursić