Uncategorized
POLICIJA IZNAD ZAKONA
Policijska država i staljinistiÄki mediji, ili kako je Milanović izazvao sukob na Markovom trgu i iskoristio ga u predizbornoj kampanji
Invalid od 60 godina i 60 kilograma je pokuÅ¡ao jednom golom rukom ubiti bodi bildera od 140 kg miÅ¡ića u oklopu specijalne policije, niÄim izazvan, nakon Å¡to je potonji uÅ¡ao u crkvu da bi se pomolio. Tako otprilike zvuÄi službena istina u DNRH, koja se na oÄigled pretvara u policijsku državu u kojoj policijski kordoni odluÄuju tko, kad i protiv koga smije prosvjedovati. Uz punu podrÅ¡ku javnosti, medijski dobro preparirane. No, Å¡to će se desiti kad se pendrek okrene prema onima koji danas lamentiraju o poÅ¡tivanju zakona, ne uviÄ‘ajući uopće da zakon u ovoj državi krÅ¡i tek policija, a ne i prosvjednici? I da upravo Ostojić ruÅ¡i institucije države, poput Ustava, dok branitelji ruÅ¡e tek jednog ministra, koji nipoÅ¡to nije institucija države?
Policijska država je po definiciji ona u kojoj vlada arbitrarno i proizvoljno koristi policiju i zloupotrebljava je za politiÄke i stranaÄke svrhe, najÄešće protiv prosvjednika. To se u ovoj državi radi mimo Ustava i zakona koji jamÄe slobodu javnog okupljanja, i koji jasno kažu da policija ne može niti smije zabraniti neki skup zato jer nije prijavljen ili odobren od vlade protiv koje se prosvjeduje, pa ni zato jer ugrožava “nacionalnu sigurnostâ€. A i mimo svih presuda Europskog suda za ljudska prava, koje jasno i nedvosmisleno staju na stranu prosvjednika u ovakvim sluÄajevima. Policija ne smije biti politiÄki arbitar, ali u Hrvatskoj je to postala. To ovu državu svrstava u red onih koje pleÅ¡u na rubu otvorenog faÅ¡izma.
To jasno nije moguće bez podrÅ¡ke medija. U ovoj državi mediji su u stanju uvjeriti ljude da je Papa u stvari komunist, da je Tito joÅ¡ živ i skriva se negdje s Elvisom, da raj nije na nebu nego je bio u Jugoslaviji osamdesetih, da su od 10 svećenika njih 11 pedofili, i da u Beogradu sija sunce dok u Zagrebu pada kiÅ¡a… pa zaÅ¡to onda ne bi bili u stanju uvjeriti javnost da je veteran, invalid od 60 godina i 60 kilograma davio nejaÄ od 30 godina i 140 kila miÅ¡ića, u oklopu interventne policije? I da policija nije upala u crkvu mlatiti ljude, na Å¡to apsolutno nema nikakvo pravo niti uporiÅ¡ta igdje u zakonu, pa niti razloga, nego se ovaj rmpalija zapravo htio pomoliti, i baÅ¡ je krenuo je po svetu vodicu kad ga je neki starÄić pokuÅ¡ao zadaviti, i to jednom rukom? ZaÅ¡to ne bi uvjerili i javnost da se policija na Markovu trgu samo branila od raspomamljenih invalida, iako TV snimke emitirane na dan dogaÄ‘aja jasno sve pokazuju? Ali su ti isti mediji, jasno, preÅ¡utjeli pismo Nacionalnog sindikata policije, upućeno Vladi i premijeru da problem rjeÅ¡e politiÄkim putem i da ne uvlaÄe policiju u politiÄke igre.
Propagandna kampanja protiv prava na javni prosvjed u Hrvatskoj je dosegla nebeske razine. No, kao i kod svake propagande, sve Å¡to se zadnjih dana može proÄitati o prosvjedima branitelja je laž, ili pedantno iskonstruirana poluistina, a pola istine je opet cijela laž. No jedna laž, odnosno dezinformacija koja se proÅ¡irila druÅ¡tvenim mrežama kao seoski traÄ, dala je krila ministru Ostojiću: ona da je policajac koji je napao veterana (a ne on njega, kako se uostalom jasno vidi sa snimke) u crkvi Svetog Marka, nekakav Mile Babić, bivÅ¡i JNA-partizan iz Domovinskog rata. Babić je iz OkuÄana, a sad navodno živi u Tenji kraj Osijeka. Na njegovom facebook profilu stoji kako je žestoki navijaÄ â€œCrvene zvezde†i slika kako obilazi grobiÅ¡ta poginulih vojnika SAO krajine kao i druga bojiÅ¡ta na kojima su, kako kaže, poginuli njegovi drugovi. Radilo se o oÄitoj neistini: ta “vijest†je preko druÅ¡tvenih mreža, doÅ¡la i do nas, i to ne od branitelja, ali smo već usporedbom fotografija Babića i policajca u crkvi vidjeli da se ne radi o istoj osobi, a usto saznali smo da Babić uopće nije u interventnim jedinicama nego u pograniÄnoj policiji. Usto, ubrzo smo saznali da se policajac na fotografiji zove Stjepan Ursa, ali o tome nismo pisali jer smo to smatrali – nebitnim. Jer smatramo da je svejedno krÅ¡i li temeljna ljudska prava, u Å¡to spada pravo na javni prosvjed protiv vlade, bivÅ¡i Äetnik, sin branitelja, ili Ante Gotovina osobno.
Uostalom, niti jedan bitan medij nije tu vijest niti objavio, iako je sama pojava takve dezinformacije nanijela veliku Å¡tetu braniteljsko stvari. Ali Ostojić je taj traÄ lukavo iskoristio kako bi diskreditirao branitelje: rekao je kako oni lažu da su ih na Markovom trgu tukli abolirani Äetnici! Pa, Ostojić svakako ima pravo demantirati traÄeve, ali nema pravo lagati: nisu branitelji ti koji su te dezinformacije Å¡irili! No, policija je već prije odluÄila ukljuÄiti se u politiÄku kampanju protiv “ustaÅ¡a†iz Savske, pa je tako već ujutro dvadeset marica Äekalo na Markovom trgu. Za masovna uhićenja je sve bilo spremno već prije prosvjeda, a Milanović je navodno dao naraÄ‘enje da se sve rijeÅ¡i isti dan, to jest isprovocira sukob i sve to pohapsi, jer mu je Savska trn u antifaÅ¡istiÄkom oku. Vjerojatno je i razlog Å¡to nije, kako bi svaki razuman politiÄar uradio, razgovarao s ljudima nego otiÅ¡ao ravno za Rovinj, smiÅ¡ljena provokacija kako bi se imalo izgovora da se krene silom na veterane. Izvori iz policije kažu i da je ravnatelj policije inzistirao na uhićenjima. Ukratko, radi se o tipiÄnom postupku policijske, faÅ¡istiÄke države, koja svim silama sprjeÄava prosvjede protiv vlade. Odnos spram prosvjeda je dobro mjerilo demokratiÄnosti neke vlasti, a ova je vlast demokratiÄna otprilike kao i Staljinova, samo Å¡to su ipak druga vremena pa neke stvari ne mogu prakticirati preotvoreno.
Danas brojni mediji u službi te policijske države kukaju o tome kako za branitelje ne važe zakoni, no Äinjenica je da zakoni, Ustav, i ljudska prava ne važe jedino za policiju. Branitelji niti jedan zakon nisu prekrÅ¡ili, pa Äak ni onaj neustavan i protivan presudama ESLJP i Ustavnog suda RH o tome da se moraju iza 22 sata pokupiti s javnog mjesta i prekinuti prosvjed. Naime, u 22 sata su se sklonili u crkvu. Tu treba jasno odgovoriti na neka pitanja:
Je li crkva teritorij Vatikana?
Ne, Hrvatska nema apsolutno nikakve sporazume ni ugovore s državom Vatikan, suprotno popularnim vjerovanjima o postojanju nekakvih “vatikanskih ugovoraâ€. Ali policija svejedno ne smije ulaziti u crkve, na sveuÄiliÅ¡te, ili strana veleposlanstva – to je jednostavno civilizacijski standard – Äak i u državama koje nisu demokratske. Usto, postoje ugovori sa Svetom stolicom, koja predstavlja katolike u cijelom svijetu, koji jasno razdvajaju Crkvu od države, pa tako i reguliraju kad Vlada smije intervenirati unutar prostora Crkve mimo odobrenja crkvenih vlasti – samo kad je neÄiji život ugrožen. Å to ovdje nije bio sluÄaj.
Je li policija smjela pokušati ući u crkvu?
Ne, zapravo ne bi smjela ni da su se veterani nakon 22 sata povukli u birtiju. Naime, kako im je reÄeno da će biti privedeni ako ostanu na Trgu svetog Marka nakon 22 sata, oni su se mirno povukli u crkvu, Å¡to je razbjesnilo policiju koja je već bila nabruÅ¡ena da će sve to pohapisiti, pod jadnim izgovorom “proÅ¡la su 22 sataâ€. Molim, i u NDH su po zakonu vjeÅ¡ani Srbi zateÄeni iza 20 sati na ulici, a i tada su faÅ¡istiÄki mediji trubili o potrebi poÅ¡tivanja zakona. Dakle javni prosvjed je prestao onog trenutka kad su se veterani povukli s Markova trga, a to je bilo u 22 sata. A i da su ostali na Markovu trgu iza 22, bilo kakva represija bi predstavljala teÅ¡ko krÅ¡enje Ustava i ljudskih prava od strane Vlade. Nereda nije bilo, nerede je radila jedino policija koja je nezakonito pokuÅ¡avala izvući Klema iz crkve, i to bez naloga za uhićenje, i bez ikakva raloga jer nije zateÄen u bilo kakvom krÅ¡enju zakona. Kakav su “sigurnosni rizik†branitelji u crkvi, za koga?? I koje se kazneno djelo dogaÄ‘alo u crkvi, molitva?
Takav postupak policije je takoÄ‘er karakteristiÄan za faÅ¡istiÄke države, ali Äak ni u Hitlerovoj NjemaÄkoj mediji ne bi s takvim iskrenim žarom stali na stranu represivnog aparata. Većina lijevih medija u Hrvatskoj je zapravo profaÅ¡istiÄka, u najgorem smislu te rijeÄi.
Jesu li branitelji prekršili zakon? Važi li za branitelje zakon, ili su oni iznad zakona?
Ne, niti jedan, ali policija jest. I naravno da zakon važi za veterane DR, ali zakoni oÄito ne važe za Vladu i ravnateljstvo policije. Zakon ne navodi obavezu prijavljivanja prosvjeda, suprotno mitovima koje Å¡ire mediji, osim ako skup ne zahtijeva posebnu zaÅ¡titu policije, Å¡to nije sluÄaj. Usto, zakonom nisu propisane nikakve sankcije za održavanje neprijavljenih prosvjeda. Policija ne smije nipoÅ¡to zabraniti ili ograniÄiti prosvjed zato jer nije prijavljen, ili zato jer nije dala dozvolu za njega.
Ustavni sud jasno navodi da je sloboda miÅ¡ljenja i izražavanja stajaliÅ¡ta preko javnog prosvjeda jedna je od osnovnih sloboda svakog demokratskog druÅ¡tva. Pravo misliti Å¡to želiÅ¡, kazati Å¡to hoćeÅ¡ mora pratiti i sloboda govora i javnog nastupa na bilo kojem mjestu. Ta prava se nikad i nikako ne mogu ograniÄavati iz politiÄkih razloga. U odsutnosti stvarne i predvidljive opasnosti, koja se procjenjuje u svakom pojedinom sluÄaju, zabrana mirnog okupljanja ne može nikako i niÄim biti opravdana. Navodi se i praksa Europskog suda za ljudska prava po kojoj se sloboda izražavanja ne odnosi se samo na ‘informacije’ ili ‘ideje’ koje su prihvaćene s odobravanjem ili koje se ne smatraju uvredljivima, već i na one koje vrijeÄ‘aju, Å¡okiraju ili uznemiravaju. Sloboda okupljanja i pravo da se preko nje izraze neÄija stajaliÅ¡ta jesu meÄ‘u najviÅ¡im vrijednostima demokratskog druÅ¡tva.â€U demokratskom druÅ¡tvu utemeljenom na vladavini prava, politiÄke ideje koje osporavaju postojeći poredak i ostvarenje kojih se podržava mirnim sredstvima moraju dobiti pravilnu mogućnost izražavanja pomoću ostvarenja prava na okupljanje i drugih pravovaljanih sredstavaâ€, kaže Europski sud za ljudska prava.
Ni mogućnost da mirno okupljanje preraste u nerede njegovih pristaÅ¡a i protivnika nije dostatan razlog za ukidanje prava na slobodu javnog okupljanja, osobito kad je rijeÄ o javnom okupljanju koje se odnosi na pitanja od javnog interesa, odnosno ona koja ukljuÄuju politiÄke govore. Tako je u predmetu Kršćanska demokratska narodna stranka (Christian Democratic People’s Party) protiv Moldavije (br. 2) (presuda, 2. veljaÄe 2010., zahtjev br. 25196/04), Europski sud istaknuo: “Pravo na slobodu mirnog okupljanja osigurano je svima koji imaju namjeru organizirati mirne demonstracije. Mogućnost od protudemonstracija ili mogućnost da se ekstremisti s nasilniÄkim namjerama pridruže demonstracijama ne može sama po sebi oduzeti to pravo (….). Teret dokaza o nasilniÄkim namjerama organizatora demonstracija leži na tijelima vlasti. Ne samo Å¡to moraju jamÄiti pravo na mirno okupljanje, države se moraju suzdržati od primjene nerazumnih posrednih ograniÄenja tog prava. Imajući u vidu esencijalnu prirodu slobode okupljanja i njenu usku vezanost uz demokraciju, da bi se opravdalo zadiranje u tu slobodu moraju postojati uvjerljivi i snažni razlozi (…).“
Sud takoÄ‘er istiÄe pozitivnu presumpciju u korist održavanja javnog okupljanja, i pozitivnu obvezu države da Å¡titi pravo na slobodu javnog okupljanja. Jasno je da država ovdje svim silama pokuÅ¡ava sprijeÄiti braniteljske prosvjede – negativnom kampanjom u medijima, pritiskom na prosvjednike, pokuÅ¡ajima protupravnog ograniÄavanja skupa, provokacijama poput organiziranja protuprosvjeda, od kojih je vlast dužna Å¡tititi prosvjednike, a ne ih poticati, i tako dalje.
Ravnateljstvo policije obratilo se javnosti priopćenjem u kojem tvrde da su policijski službenici postupali zakonito u intervenciji na ulazu u crkvu Sv. Marka. To jednostavno nije istina, i prosvjednici trebaju podnijeti tužbu protiv države Ustavnom sudu i Sudu za ljudska prava, koju praktiÄki ne mogu izgubiti.
Ruše li branitelji institucije države?
Institucije države su Ustav, ljudska prava, gdje spada i pravo na javni prosvjed. Te institucije ruÅ¡e jedino vlada i policija. Fred Matić nije institucija demokratske države. Kad god se u ovoj zemlji prosvjeduje protiv HDZ-ove vlade, to je demokratsko pravo graÄ‘ana. Kad se prosvjeduje protiv SDP-ove, to je “državni udar†i “ruÅ¡enje narodne demokratski izabrane vlastiâ€. OÄito tu postoje dvostruka mjerila, a samo faÅ¡istiÄke i njima srodne vlade smatraju da su one isto Å¡to i država.
Je li ovo, kako Ostojić tvrdi, najgori napad na policiju ikad?
Radnice Kamenskog su žešće vrijeÄ‘ale policiju od branitelja. A najveći napad na policiju je bio 2011., isto na Markovom trgu. Kad ih se kamenovalo i premlaćivalo novinare, a mediji su pisali da je to festival demokracije i da je prosvjed sveto ljudsko pravo.  “Kurvo, odlazi!â€, vikali su prosvjednici, razbijali izloge, gaÄ‘ali policiju ciglama. Bili su maskirani su, naoružani palicama, vojno organizirani. Policajci su u jednom trenutku ostali stjerani u kutu u Radićevoj 30. i situacija im je posve izmakla kontroli. Jedan od pijanih prosvjednika napao je novinarku Nacionala: prvo je pljunuo na nju, potom je udario nogom, te potom pred njom i okupljenom svjetinom izvadio svoj ponos i mahao njime! Policija se zagradila štitovima, trg je bio pun razbijenih glava.  Istovremeno, mediji su se zgražali nad – brutalnošću policije.
Stjepan Ursa kao “nejaÄâ€
Režimska propaganda ovdje slijedi obrazac propagande Slobodana MiloÅ¡evića: “iredentistiÄki rudari†na Kosovu napadaju srpsku specijalnu policiju, a ne ona njih. Ulogu “ugroženog Srbina†je ovdje preuzeo Hrvat, sin branitelja (Å¡to ga jasno, u vizuri hrvatskih medija, kvalificira da tuÄe i hapsi suborce svog oca), Stjepan Ursa. Ista mrga od policajca se nedavno hvalila na svom Facebooku iživljavanjem nad pijanim maturantom na Jarunu, Å¡to dosta govori o njemu. Dosta govori i to Å¡to se njegov otac, branitelj, nije pridružio prosvjednicima samo zato da sina ne dovede u neugodan položaj. ZaÅ¡to sa sinom ne razgovara, nije navedeno u tekstu, inaÄe patetiÄnoj “ispovijedi napadnutog policajca†na razini najgore gebelsovske propagadne. Eto, sad su specijalci koji se iživljavaju na maturantima i starcima postali medijski heroji “lijevo liberalnog tiskaâ€. Gdje ćete bolji dokaz o tome u kakvoj državi živimo! Njemu su prosvjednici “gurali prste u oÄi†zaÅ¡tićene vizirom, njemu mrgi od 120 kg miÅ¡ića, iako se jasno vidi sa snimke kako je pokuÅ¡ao izvući nekog od branitelja van iz crkve, mimo bilo kakvog prava, zakona, ili bilo Äega. I ne, “naruÅ¡avanje javnog reda i mira†niti može biti razlogom, niti je u crkvi ikakvog naruÅ¡avanja javnog reda i mira bilo, osim od strane reÄenog policajca koji ga je naruÅ¡io uÅ¡avÅ¡i za prosvjednicima u Crkvu. Podsjetimo: prosvjed je prestao kad su oni uÅ¡li tamo, i time nisu prekÅ¡ili niti jedan propis!
“OÄekivali smo samo pasivni otpor, eventualno da će sjesti ispred pa da ćemo ih morati dizati i pomicati. Nitko nije oÄekivao da će nam pružiti aktivni otpor, da će nas vrijeÄ‘ati, povlaÄiti, udarati. Bio sam prvi na ulazu u crkvu. Dizali su mi vizir, gurali prste u oÄi, hvatali za vrat. Uhvatili su me za prsluk i povlaÄili unutra, a dvojica mojih kolega, koji su meÄ‘u mojim najboljim prijateljima, držali su me da me oni ne odvukuâ€. Da, Ursa, branitelji su te vukli u Crkvu! Imaju i klerofaÅ¡istiÄki supermagnet na oltaru! Jer su baÅ¡ željeli da budeÅ¡ tamo s njima! NauÄi bolje lagati, pa možda otac poÄne razgovarati s tobom, i obitelj!  Tu priÄu da je invalid od 60 kila za vrat povukao u crkvu bodi bildera mogu popuÅ¡iti samo izrazito retardirani ili zlonamjerni ljudi.
A uostalom, poznato je da svaka policija u interventne jedinice najradije regrutira razne bullyje i fiziÄkom nasilju sklone ljude. Kod Urse bi se moglo vjerjojatno i raspravljati o utjecaju zloupotrebe steroida, Å¡to bi mogla biti olakÅ¡avajuća okolnost.
Prisutni svećenici su zaustavili daljnji ulazak policije. Gdje je isprika KatoliÄkoj Crkvi, svećenicima, braniteljima i cijelom narodu??? Neka se ravnatelj policije Vlado Dominić i ministar MUP-a Ranko Ostojić prestanu skrivati iza ovakvih eseja i iza samih poniženi policajaca (od svojih nadreÄ‘enih) koji su morali provoditi njihove sulude zamisli i zapovijedi. Zaribali ste stvar, pogrijeÅ¡ili ste. Dominić i Ostojić – DAJTE OSTAVKU!