Magazin
Marko Ljubić: Današnji antifašizam je smrt za hrvatsku slobodu i nezavisnost
Ima puno simbolike u obilježavanju dva dogaÄ‘aja u hrvatskoj novijoj povijesti neposredno jedan za drugim. Simbolike koja jasnije od bilo Äega ukazuje na hrvatsku druÅ¡tvenu, politiÄku i državnu realnost.
Prvi je juÄeraÅ¡nje obilježavanje antifaÅ¡istiÄkog ustanka hrvatskog naroda, koji to nije; drugi je obilježavanje Dana državnosti Republike Hrvatske, koji to esencijalno – nije.
Ta dva datuma, dvije javne poruke hrvatskom narodu o navodnim stvarnim državnim temeljima njegove države danas, zapravo ukazuju na totalnu kontradikciju, prstom upiru u suprotnosti koje su utkane u same formalne temelje suvremene hrvatske države, te opasne pravce razvoja koji blokira iskorak hrvatskog naroda iz povijesne paralize i drži ga svojevrsnim zatoÄenikom.
Prvo obilježavanje veliÄa unoÅ¡enje u krvotok hrvatske državnosti smrtonosnu zarazu, drugo obilježavanje simbolizira pravac oduzimanja državnoga suvereniteta jedinome istinskome suvernu – narodu, kako bi zarazna klica djelovala efikasnije i brže.
Personalno, moglo bi se reći da su ta dva obilježavanja simboliÄki predstavljali, prvo, sisaÄka gradonaÄelnica, drugo Mario Kapulica savjetnik, prva antifaÅ¡istkinja, drugi navodni suverenist u poodmakloj fazi antifaÅ¡iziranja.
Mario Kapulica, odnedavni savjetnik predsjednika HDZ-a Andreja Plenkovića, valjda raÄunajući na svoju neupitnu desnu, nacionalnu, suverenistiÄku i Boga pitaj kakvu sve ne javnu percepciju, istu onu koju antife pripisuju svim hadezeovcima podrijetlom iz Hercegovine, Imotskog, Slavonije i Like, kojima uvodeći podrijetlo kao svojevrsnu rasistiÄku dimenziju u vrijednosni profil ljudi s vremena na vrijeme prepuste desniÄarsku „pamet“ za svoje antifa potrebe, politiÄki je najavio te dogaÄ‘aje.
Pa je nadrobio o nadilaženju ideoloÅ¡kih podjela te se pozvao na TuÄ‘mana istiÄući da je koalicijom s HNS-om ostvarena TuÄ‘manova 13. programska toÄka s Prvoga općeg sabora HDZ-a, pa je izmeÄ‘u ostaloga doslovno najavio nepotrebnost politiÄke konkurencije i objavio ideal – jednoumnosti.
Valjda tragom Kapovićevih plenuma.
Kapulica savjetnik nema blage veze o razlozima druÅ¡tvenih podjela, jer su sve podjele nužno ideoloÅ¡ke, pa Äak i one kad razbojniÄka družina dijeli plijen nakon uspjeÅ¡ne pljaÄke banke. U svemu je vodilja ponaÅ¡anja neka ideja, a ideja je osnovica ideologije pod uvjetom da ju se može nametnuti kao pravilo ponaÅ¡anja.
Nisu HNS, SDP, SDSS, HDZ ili Neovisni za Hrvatsku Esih i Hasanbegovića razlog ideoloških podjela, nego javni izraz postojećih podjela.
MeÄ‘utim, u potpuno izokrenutoj priÄi, standardima i posve virtualnom manipulativnom druÅ¡tvenom diskursu koji se nemilice producira u Hrvatskoj godinama, savjetnici su – sinonim za bubnjare. ObiÄno takvi za neki minorni ili sporedni utjecaj sebi i svojoj grupaciji preuzimaju ulogu bubnjara neÅ¡to kao u partizanskim filmovima i po potrebi i nalogu gazde viÄu – Achtung, Achtung, daje se na znanje…“ pred uplaÅ¡enim seljanima.
A Kapulica oÄito je, daje na znanje.
Kapulica bi treba proÄitati esej Marca Gjidare o izbornom i biraÄkom pravu, u kojemu pozivajući se na europske konvencije, a zatim pogotovo na praktiÄne sankcije sudova za ljudska i europska prava u Strasbourgu i Luxembourgu, naglaÅ¡ava da je bitna stvar o kojoj svaka država koja drži do minimuma demokratskih standarda mora voditi raÄuna, lojalnost svih struktura i pripadnika politiÄkih, institucionalnih te druÅ¡tvenih skupina, nacionalnoj državnosti i državi, a ne samo vladi.
Bog sami zna, gdje Kapulica, Plenković, bilo tko danas s mrvicom zdravoga razuma vidi lojalnost dojuÄeraÅ¡njih kompanjona Vesne Pusić ili SDSS-ovih zastupnika u Saboru – hrvatskom narodu i hrvatskoj državi?
Otkriti tu PupovÄevu ili Pusićkinu lojalnost bi bilo vrijedno Nobelove nagrade.
Nije problem u sukobima oko Äitavoga niza druÅ¡tvenih pitanja i problema, to su nužnosti i neophodni sastavni elementi demokratskoga poretka i osnovica razvoja svakoga druÅ¡tva. Problem su sukobi oko temeljnih vrednota, a upravo to u Hrvatskoj imamo i svjedoÄimo.
I to, od prvoga dana samostalnosti Republike Hrvatske.
Zato su dva prazniÄna obilježavanja ovih dana simboliÄki bitna.
U okolnostima sukoba oko temeljnih druÅ¡tvenih vrijednosti i sadržaja nacionalne slobode nema kompromisa, jer jedini naÄin rjeÅ¡avanja takvih sukoba je eliminacija u politiÄkom i druÅ¡tvenom sustavu vrednota jedne strane.
Budućnost Hrvatske ovisi od odgovora – koja je to strana.
Znakovito je da je bivÅ¡i SUBNOR, prevedeno – savez udruženja boraca narodnooslobodilaÄkoga rata, dodajte tome i Hrvatske, odmah nakon uspostave samostalne Republike Hrvatske promijenio svoje ime i dao udruženju naziv – antifaÅ¡istiÄki, izbacujući pojmove – i oslobodilaÄki, i boraca, i narodnih.
Znakovito je da taj savez doslovno nikada nije ni jednu jedinu rijeÄ prozborio javno niti nazvao agresiju Srbije i većine hrvatskih Srba, danaÅ¡njih PupovÄevih sljedbenika, na Hrvatsku imenom i prezimenom, ili zauzeo jasan stav pripadnosti hrvatskome narodu po bilo kojem pitanju koje bi dovelo u javnu dvojbu i potpuno dokazane zloÄinaÄke naravi antihrvatskoga režima kojemu su pripadali.
Nikada.
Danas su im najbliži saveznici upravo dojuÄeraÅ¡nji pripadnici vojnih, milicijskih, politiÄkih i javnih institucija okupacijske Republike Srpske Krajine, koja će koliko ju se god potiskivalo iz realne politike, službene povijesti, službene diplomacije i sadržaja hrvatskih politika, te postojećih europskih politika, ostati zapamćena s Republikom Srpskom u BiH kao autentiÄni i brutalni instrument i dokaz faÅ¡izma, odnosno nacizma.
Onoga srpskoga naravno.
A nose naziv – antifašisti!?
BaÅ¡ nikada ni jedan jedini pripadnik toga antifaÅ¡istiÄkoga saveza, ni u jednoj prigodi neće javno i politiÄki poduprijeti jednu jedinu prokršćansku inicijativu, neće se nikada usprotiviti ni jednoj globalnoj inicijativi koje su u potpunoj vrijednosnoj suprotnosti sa svim Å¡to oni kao pripadnici bivÅ¡ega komunistiÄkoga režima baÅ¡tine,nikada neće stati rame uz rame s hrvatskim braniteljima koji su iznijeli teret borbe protiv srpskoga zloÄinaÄkoga nasrtaja kojemu je i Stalni meÄ‘unarodni sud u Haagu presudio kao agresiji s elementima genocidnosti, nikada neće prihvatiti racionalnu i slobodarsku nužnost da se znanstvenom metodologijom ispita i otkrije istina o povijesnim dogaÄ‘ajima dvadesetoga stoljeća.
Nikada.
Kako onda prevladati sukobe na toj politiÄkoj platformi? Pomiriti se s lažima?
Nije li taj naÄin prevladavanja sukoba i ideoloÅ¡kih podjela usporediv s mogućnošću da Trump zagrli Bagdadija kao najbližega kompanjona i doÄ‘e pred Bijelu kuću jamÄiti svijetu borbu protiv Islamske države?
Nikakve sadržinske razlike nema u prvom i drugom sluÄaju, samo Å¡to je prvi hrvatska stvarnost i nudi se kao budućnost nacije pa je izrazito opasan i razoran, a zagrljeni Trump i Bagdadi su – fikcija.
Nema zagrljaja.
Ne samo u sluÄaju Trumpa, nego ni u jednoj zemlji svijeta, niti kod jednoga razumnoga i pristojnoga politiÄara, državnika i u konaÄnici – Äovjeka.
Nije li to onda uz sve ostalo prvorazredna drskost predstavljati milijunima Hrvata kao nešto dobro, napredno, poželjno, te nije li toliki prijezir prema zdravome razumu ljudi zapravo signal nasilja, ne samo duhovnoga?
Jest.
Zaogrćući se antifaÅ¡istiÄkom platformom, redom politiÄki nositelji bivÅ¡ega režima, jer meÄ‘u njima gotovo da ni nema stvarnih sudionika borbi protiv talijanskih faÅ¡ista, njemaÄkih nacista ili Pavelićevih ustaÅ¡a, jasno su naglasili svoj politiÄki profil i utemeljili politiÄku platformu koja je od poÄetka bila izrazito – antisuverenistiÄka, samim time i antihrvatska. Utemeljenje navodnoga antifaÅ¡istiÄkoga pokreta, koga nije za vrijeme cijeloga razdoblja komunistiÄke Jugoslavije bilo u službenom javnom i institucionalnom diskursu komunistiÄkoga poretka, prilikom proglaÅ¡enja samostalne Republike Hrvatske bilo je niÅ¡ta drugo nego – objava rata toj politiÄkoj namjeri, ideji, nacionalnom programu.
ToÄno to je bila funkcija oživljavanja antifaÅ¡izma, koga je komunistiÄki poredak istisnuo iz uporabe Å¡ezdesetih godina, jer se polazilo od toga da su se komunisti obraÄunali s – faÅ¡istima.
ProglaÅ¡enje saveza antifaÅ¡ista nakon utemeljenja samostalne Hrvatske je bila niÅ¡a kroz koju su se vrijednosno i politiÄki uvukle oligarhije i simpatizeri bivÅ¡ega poretka u novi državni poredak, u nove druÅ¡tvene okolnosti, to je bila niÅ¡a koja je istoga trenutka dala naglasiti da suvremenu Hrvatsku, svaku Hrvatsku, drže – faÅ¡istiÄkom opasnošću.
To je negativistiÄka platforma koju je TuÄ‘man strahovito podcijenio.
AntifaÅ¡izam u novim okolnostima znaÄio je pristanak na legalizaciju nastavka te pogubne politiÄke platforme, ciljeva, legalizaciju podmukle unutarnje bitke protiv samih temelja hrvatske državnosti.
Ta politiÄka platforma imala je i svoj već tada legalni politiÄki iskaz u RaÄanovoj ponudi Ustavne odluke o nezavisnosti, toÄno na dan danaÅ¡nje državnosti Republike Hrvatske, 25.lipnja 1991. godine, koja je sadržavala odluku o proglaÅ¡enju samostalnosti i trenutnom poÄetku pregovora s MiloÅ¡evićevom Srbijom ( naglasak je – s bilo kojom Srbijom, jer ovdje MiloÅ¡ević uopće nije bitan) o novoj državnoj zajednici ili savezu. Nije RaÄan i njegov SDP iziÅ¡ao iz Sabornice zbog neslaganja s Deklaracijom o nezavisnosti Republike Hrvatske, glasovali su za tu Deklaraciju, napustio je Sabor zbog Ustavne odluke o nezavisnosti.
Deklaracija ne obavezuje, ustavna odluka obavezuje.
Ustavna odluka je državni program, deklaracija šarena laža za razne Kapulice kojom ih se prevodi u – antifašiste.
Na tragu toga RaÄan je sa SDP-om i HNS-om u zagrljaju te sa svim novoproglaÅ¡enim antifaÅ¡istima s Pupovcom kao rodonaÄelnikom kako sam voli istaći srpskog biljega antifaÅ¡izma u Hrvatskoj, svoj politiÄki put posijao deklaracijama o svim bitnim pitanjima Hrvatske, dajući si alibi i prividnu satisfakciju izmanipuliranome narodu, dok je s druge strane – provodio antifaÅ¡istiÄku platformu uniÅ¡tenja hrvatske državnosti.
Zbog toga je i Dan državnosti s 30. svibnja premješten na 25. lipnja.
Državnost je sinonim institucionalizirane politiÄke volje nacije, a jedini autentiÄni izrazi suvereniteta svake demokratske države su zakonodavna tijala, u hrvatskom sluÄaju Sabor, i eventualno neposredno izabrani predsjednik države.
Sve ostale institucije su izvedenice.
Matrica za uÄvršćenje antifaÅ¡izma je bila stalna kampanja otkrivanja faÅ¡izma u Hrvatskoj i suzbijanja nacionalnih i temeljnih ljudskih sloboda, jer se baÅ¡ sve Å¡to nije bilo usklaÄ‘eno s tom nakaznom antifaÅ¡istiÄkom matricom proglaÅ¡avalo – faÅ¡izmom.
Nesretna politiÄka karikatura, nebitna sama po sebi personalno, ali znakovita zbog godina života i joÅ¡ znakovitija kao otvorena Å¡amarÄina nacionalnoj državi pred cijelom televizijskom Hrvatskom, i poredanim izaslanicima najvažnijih državnih dužnosnika, sisaÄka gradonaÄelnica to je eksplicitno i izrekla – tko nije antifaÅ¡ist, faÅ¡ist je.
To je to.
A dužnosnici – blenu, ÄeÅ¡kaju se i Å¡ute.
I nadilaze, kako bi Kapulica rekao – ideološke podjele.
Republika Hrvatska je otvarajući vrata antifaÅ¡istiÄkoj platformi zapravo Å¡irom u svoj krvotok propustila razorne i vrlo kancerogene elemente, koji su pod tom nakaznom, nasilnom, iskljuÄivom i vrlo militantnom strukturom eksplodirali do zatiranja gotovo svih elementarnih sadržaja nacionalne državnosti i slobode.
I te podjele se ne mogu nikako premostiti mirnim putom, izuzev potpunom legitimacijom državnoga poretka Republike Hrvatske, a to znaÄi stvaranjem izbornoga sustava i ustavnih pretpostavki za najÅ¡iru moguću slobodnu participaciju svih hrvatskih državljana u državnim i nacionalnim politikama kroz izborni sustav. Pa da se konaÄno vidi Å¡to tri milijuna prognanih ili Hrvata potaknutih na odlazak tijekom dvadesetoga stoljeća misle o – antifaÅ¡izmu.
Bi li se netko kladio Å¡to bi ti ljudi rekli o antifaÅ¡izmu sisaÄke gradonaÄelnice, Fumića, Habulina, Mesića, Josipovića, Zorana Pusića, Milorada Pupovca i velikosrpske bratije?
To i jest razlog zbog Äega je izborni sustav ovakav kakav imamo, kako bi se zapravo ta pogubna, antihrvatska platforma zadržavala na pozicijama moći i stvarao privid demokracije, ali i druÅ¡tvene nadmoći tih nakaradnih ideja i ideologije.
Samo u okvirima ovakvoga pogubnoga izbornoga sustava Plenković za svoje ideje može naći uporište u mainstreamu i nuditi vladajući savez s kim god stigne kao nacionalno relevantno rješenje.
Daleko je to od rješenja.
I upravo je to prag koji danas HDZ mora prijeći, ali i svatko tko se proglaÅ¡ava hrvatskim suverenistom, u oblikovanju i provoÄ‘enju svojih politiÄkih programa. A ne vaditi TuÄ‘manove poruke iz sasvim drugoga konteksta i povijesnih okolnosti, Å¡to je usporedivo s lijeÄenjem razliÄitih boleÅ¡Äurina puÅ¡tanjem – krvi.
Dok je Kapulice i kompanjona, desniÄara po hercegovaÄkom, liÄkom, imotskom ili slavonskom podrijetlu, antifaÅ¡isti mogu raditi Å¡to god hoće. Pa i lijeÄiti puÅ¡tanjem krvi.
Zbog toga se danas narod zabavlja raspravama treba li ili ne treba Trg marÅ¡ala Tita, zbog toga jedanas Pupovac osloboditelj i antifaÅ¡ist, a njegove trupe koje su fiziÄki razarale Hrvatsku devedesetih godina upiru prstom u branitelje i urlaju o ustaÅ¡luku i faÅ¡izmu, otvoreno pravdajući svoju agresiju kao – obranu srpske nejaÄi s topovima u Å¡upama.
Pupovac zato danas predsjedava Odborom za ljudska prava, iako baÅ¡tini nasrtaje baÅ¡ na svako civilizacijsko pravo hrvatskoga naroda. I to radi i dalje, ovaj put pod priÄom o nadilaženju podjela koju javno predstavlja nesretni Kapulica i to stavljajući ju u usta TuÄ‘manu.
Dok je antifašizma u Hrvatskoj nema straha za hrvatske neprijatelje, niti ima hrvatske slobode!
Marko Ljubić/ narod.hr