Connect with us

Magazin

Iz Dnevnika jednog Kriminalca – Tko je ovaj Nedefinirani Čovjek?

Čovjek koji se rodi u malome mjestu nema mnogo prostora da bi se mogao razgraditi na poljima koja mu je Bog podario. Sve je krenulo kad je s obitelji, na početku rata odselio u inozemstvo.

 

PIŠE: Žana Alpeza

Tu počinje pustolovina gdina kojega ću nazvati sa početnim slovom „S“… Ulazeći u adolescentne godine vidjelo se da je bio učenik sa izvrsnim ocjenama, što je pokazivala njegova potvrda od profesora da čak on bude potpora drugim učenicima. Ali ovo je početak „prokletih 90-ih“ negdje s 15-st godina počeo je rat, obitelj, majka, otac, brat u gdin „S“ ostaju na svome ognjištu do zadnjega dana. Kako se postaviti tu???

Tko je u ovome ratu koga napadao, jedno mogu reći one „sablasti“ su pokazale pravo lice patologije, jer inače rat je sredstvo koji ima za cilj  dokazivanje moći, smanjenje populacije društva, teren za istraživanje pogotovo ovaj rat te naravno novac.

Å to stari manje vjerujem u ideologiju.

Sablasti koje su pokazale pravo lice, je osjetio ovaj madić koji je bio tek na pragu otkrića i skoka u život…završio gimnaziju , počeo rat. Naravno u ratu trebaš „ ostati živ“,  ali pri odluci da bi mogli nastradati ta obitelj (nema dovoljno podataka jesu li su svi otišli), je krenula na zapad da bi preživjeli rat.

Dolazeći u drugu državu, nemate pojma gdje, šta, kako dalje itd… ovaj već poprilično zreli mladić u brzom vremenskom roku savladava jedan od jezika, što mu omogućuje bolju koordinaciju kako i što!!

Koga vi i što možete upoznati u drugoj državi, koja je puna izbjeglica ljudi sa Balkana, imate nekoliko opcija..prvo ono čega je gdin „S“ bio svjestan da uradi je da savlada jezik, prepreka velika, ali dobar alat u rukama, onda polagano tražite opcije ..vjerovatno imate hranu, smještaj.ali ide život. Već polako ulazite u 17-tu godinu, opisujući dolazak „gdina S“, ovdje ću reći koje su važne bile predispozicije za odluku koju je donio (osobni mislim brzinski) mladić visok, plave kose, zgodan, privlačan, počinje da trenira borilačke vještine, boks.

Naravno s ovakvim predispozicijama imate par vrata otvorenih, a to je i on prepoznao, prvi koraci su bili noćni klubovi/ diskoteke gdje je radio kao zaštitar to jest mozda tjelohranitelj. Pošto je to noćni život i nemate niti ijednog obrazovnog fakulteta na ovoj planeti da naučite ono što ćete ovdje naučiti. Ovaj iznimno oštrog i pomnog pogleda to jest karaktera polako uči, i to dobivajući i batine jer to je night life.

Razmišlja kako prokrenuti situaciju u svoju korist, već su tu žene poprilično oko njega, što mu naravno odgovara, laska, imponira, čini zadovoljnim,i daje mu sredstvo za druge poteze. Sebi je tada odredio „KAP ili SLAP“….apsolutno SLAP…

U ovoj noćnoj džungli kroz buku i užurbanost, on j ostao miran,održava i uče se samodisciplini, vježba, radi na sebi i ono najvažnije –  promatra. Promatranjem sve vidi, ali mora proći kroz jedan stup – sebe.

Gdin „S“ je polagano ali oprezno uvidio „ zamke sa vukovima“koje nas samo iskorištavaju,ali ovdje ću koristiti terminologiju da je on taj koji je u ovoj Babilonskoj konfuziji izvukao pred „vucima“ svoje stado na sigurno.

Jako je svjestan već činjenice da vukovi gdje vladaju pod „krinkom istine“ i tkz.borbe za nacionalne i vjerske interese „tlače i ponižavaju ljudsko dostojanstvo”. Uskoro taj mladić sada momak je okupio glasove koji ga okružuju, ali on vrlo dobro zna koji ga slijede. Godina iza godine prolazi, mnogo se poznanstava skupilo, žene u krilima svake večeri, ali i ljubavi. Svjestan je da istina nikada nema dva lica „Ili si kavez ili ptica“.

Fatalna greška

Iza svakodnevnih poznanstava rađa se i nešto što je primamljivo, ujedno stvara duplu dozu adrenalina i razmišljajući kroz buru, ulazi u poslove koji donose unosan novac, no medjutim gdin „S“ koliko ovih godina se učio disciplini održavanja, učini pogrešku, ta pogreška može biti tanka kao nit, no u tom momentu nije psihički zreo „svojoj misiji“.

A ustvari greška se desila zbog „grandiozne slike o sebi“, a to su u prevedenom rječniku otprilike „MOGU SVE“.

Skok u samicu!

Po mome mišljenju nekoliko je razloga zašto je gdin „S“ završio u u okovima ćelije pet godina ( cca), samo ću jednu navesti…osim što sam gore navela da ulazi u unosan posao, dobr zarada ,novac je sredstvo koje čovjeku okupira „um, tijelo, dušu, sve“ zarobi ga skoro da se ne može oduprijeti, škakljiv,primamljiv, itd…

Jer u ovom poslu o zapravo može da restrukturira svoju stvarnost na taj način što će da obezvrjedi ili čak eliminira one koji prijete njegovom krhkom samopoštovanju. To dovodi do toga da se on kao „vođa“ okružuje ulizicama koje osjećaju potrebu svog lidera za nekritičkim dodvoravanjem i povlađivanjem, dok svi oni savjetnici koji su se usuđivali da ga kritikuju ili mu donose neprijatne vijesti naglo odlaze.

Na taj način vođa može da bude u kontaktu s realnošću u psihološkom smislu, ali pošto se okružio zabrinutim ulizicama, moguće je da je potpuno izgubio kontakt sa stvarnošću. Tada za njega počinju nova iskustva, odlazak iza ćelija stvara osim novog ambijenta i za njega put spasa. Što li bi značio „put spasa“ u ćeliji, za gdina „S“, jedini zatvor iz kojega ne može pobjeći je onaj u njegovoj glavi, te vrlo svjestan te činjenice četiri zida u zatvoru pretvara u svoju korist? KAKO??

OÅ¡trina uma

Razmišljajući dublje,zamalo da nije netko tek tako izmislio zatvore/tamnice i slično da ljude uz što su lišeni slobode uništava i druge aspekte ljudskosti, ostavljajuči na većinu ogromne razorne posljedice, ali gdin „S“ kaže sebi ovako: “Ovdje si pet godina, imaš dvije opcije živjeti ili umrijeti“ te odabire živjeti, ali na kakav način ( premalo podataka za sada), trenirajući se i izgrađujući se, učeći, čitajući razna područja knjiga što ga dodatno educira ( te poslije to znanje primjenjuje u životu), ali i igra na svoj šarm, vanjski izgled, nedodirljivost, strahopoštovanje pa se čak i snalazi u zatvoru na način da pomaže svojim roditeljima..

Gospodin „S“ je tip osobe koja ima savjest, ali je to veoma rastegljiva savjest. On iskreno vjeruje da se rukovodi visokim principima, ali može brzo promijeniti stavove i obveze zato što su se okolnosti promijenile, laički rečeno može se „adaptirati“ ili snaći sa novom etiketom identiteta, što i u zatvoru ima uspjeha sa slijedeće strane, a to je da uspjeva predoniejti iskrenosti svojih uvjerenja drugima.

Teško ga je dovesti u vezu s bilo kojim konstantnim uvjerenjima o svijetu, protivniku itd. zbog toga što se ta uvjerenja mijenjaju. Povrh toga, više od bilo kojih drugih tipova ličnosti naš gdin „S“ je sve što ova ličnost kaže „sračunato je na efekat“.

Zaokupljenost sa sobom!

Iza njega je pet godina koje su mu podarile loše i dobre strane, ali idemo se u slijedećom dijelu posvetiti njemu kao osobi koja je izgubila pet godina socijalnog/društvog kontakta ,te on postaje osoba koja traži stalnu pažnju i divljenje i ova težnja je neutoljiva, tako da postoji stalna potreba za uvjeravanjem da je sve u redu, stalna zabrinutost koliko mu dobro ide, šta drugi misle o njemu i pretjerane reakcije na kritiku ili poraz koje mogu dovesti do osjećanja bijesa, niže vrijednosti, stida, poniženja i praznine.

Često sam nailazila u životu osobe sa manjkom „empatije“, ali dali je kod gdina „S“ riječ o manjku ili imam premalo informacija, do kraja teksta ćemo saznati, ali pošto su toliko zaokupljene sobom.

Druge, zapravo, vide kao sopstvene produžetke, koji su tu samo da bi im pružili divljenje ili zadovoljstvo, tako da osoba koja se više ne doživljava kao psihološki korisna može naglo da bude odbačena.

U međuljudskim odnosima često je prisutno iskorištavanje drugih. Jedan od aspekata „posebnih“ kvaliteta gdina „S“ jeste i osećaj da imaju pravo na sve i šire ga oko sebe. One od drugih očekuju poseban tretman, očekuju da drugi rade šta one hoće i naljutiti će se (jako teško ispoljava na vanjštini emocije što je teško protumačiti dali se na njemu vidi ako je ljut, ili slično), ako ne ispunjavaju njihove nerazumne zahtjeve. Ono što osobno ja mislim je da je on osoba koja je u stalnoj potrazi ličnosti „sebe“ za slavom i popularnošću.

Ono što gdin „S“ ne primjećuje, ili ne želi da primjeti, a to je da je prisutna velika glad za potvrđivanjem i sklonost da se realno tumačenje stvarnosti mijenja ukoliko je samopoštovanje ugroženo. Možda je kod gdin „S“ slika nepokolebljive moralnosti prikriva podmitljivu savjest.

Kod gdina „S“ je to poprilično izraženo ( mislim da je i on svjestan toga i da to namjerno radi) kod socijalnih druženja, što to znači.ako tema to jest bilo koja nije u području njegovog interesovanja, mora pronaći način da privuče pozornost na sebe. dali kroz telefonski poziv, dali kroz mahanjem ruku, dali kroz gledanjem sebe „u zrcalo“, dali kroz hod za koji on smatra da ostavlja bez daha“, dali kroz bilo koji drugi način „popunjavanjem dosade“…

Kako ga okolina doživljava?

Pri samoj riječi da je netko bio u zatvoru, da se bavi/o kriminalom nekih oblika nam ulijeva strah, nemir, i pokušavamo se odmaći od tih ljudi, osoba, grupa u svoju sigurnost.(kao da oni bacaju mreže pa hvataju ljude), no ,to je sastavni dio socijalnog aspekta u nama.

Po mom mišljenju za mene „osobe koje tretiraju“ kao mafijaše (ovo kriminalci danas je širok pojam, predlažem da čitatelji pročitaju knjigu „Zmije u odijelima“, gdje će vidjeti da iza krasnih, sjajnih, društveno prihvaćenih, obiteljskih osoba se krije tamna strana maske), su ljudi koji su odabrali svoj put, profesiju ili kako god nazvali i to poprilično rade čak kod gdina „S“ bolje, od nekih političkih lidera. Zašto je to tako??

Zato što su imali /imaju svoj kodeks, bez obzira kako nama to zvučalo, kojega se stručno, disciplinirano pridržavaju..

Kada čovjek nakon dugo vremena izbivanja od svoje rodne kuće poprimi neke nove identitete,koji su ga oblikovale u raznim segmentima od zrelijih, oštrijih, mudrijih,itd onda se nalazi „iznad sviju..kod našeg gdina „S ćemo vidjeti. Kako se ponašati i živjeti tamo odakle si otišao (ne svojom voljom), i usput razmišljajući dali me ovdje „guši“, ili ne? Ali, možda ipak ne, jer je našeg gdina „S“ upravo to malo ognjište odgojilo i rodilo.

No ,nije sve ni krasno ni bajno, odavde vuče mučne, bolne, gorkog okusa porive u sebi, i kako dalje, naučio je što znači biti sam dugo vremena, izoliran od stvarnosti, i pri povratku okreće drugi list života, izbavlja se dijelom iz svijeta kriminala, i ulazi u poslovni svijet ,te će vrijeme pokazati koliko je jak u svemu..

Dobrota i empatija – Čovjek u životu!

Naravno da ono što odredite raditi u životu, nema direktnog utjecaja na ono što ste vi „kao osobnost“. Kod gdina „S“ je izrazito naglašenea dobrote prema potrebitima, što je i pokazao/ i pokazuje kroz humane akcije dopremanja pomoći,  pomoći u obliku „ne daj Bože da mi zatreba znam da mogu na njega računati“, znate koliko to znači nekome. Isto tako empatija i briga za svoje bližnje, susjede, pa i grad. Ne iz razloga da on želi sebi  ili drugima nešto pokazivati, već to je jednostavno njegova osobnost, njegov karakter,

Razlika vođe od čopora

Mislim da sada ulazim u dio socijalne antropologije, što to njega čini kao „Vođom“ iza kojega je čopor?

Čopor slijedi vođu – zakon prirode, no kako znaju da je on taj, zato što je on ima/hrabrost, uličnu snalažljivost, ulica te puno čega nauči, odrasteš i sazriješ mnogo prije, nauči te mudrosti, nauči te da promatrajući oko sebe vidite ono što drugi ne vide. Vođa je prvenstveno kao i u animalnom svijetu dominantna osoba, održava unutrašnju disciplinu koja je važna za daljnji opstanak.

Kako ćemo mi doživjeti ili razumjeti nekoga tko je okusio teži, okrutniji, opasniji prvenstveno život i poziv, ovisi naravno o nama samin, ali je jedna bitna činjenica da je ovakvih sa shvaćanja psihološkog aspekta jako malo, te se možemo i upitat?

Tko je ovaj nedefinirani čovjek? – mislim da samo Bog on i to znaju!

Continue Reading